Každá firma bez ohledu na velikost potřebuje vést různé druhy evidencí a přehledů a mezi nimi i sledovat svůj výkon „skrze čísla a ukazatele“ neboli mít reporting. Univerzálním nástrojem pro reporting je i v dnešní době pořád hlavně excelová tabulka. Excel zná každý, tabulka se vytvoří velmi snadno a základní i některé pokročilejší funkce v Excelu zvládne používat skoro každý. Což je skvělé. A zároveň to může představovat velkou výzvu, ne-li rovnou cestu do tabulkových pekel.
S čím se setkáváme u klientů
Je běžné, že jak roste a vyvíjí se firma, dochází ke strukturálním změnám, zaměstnanci přicházejí a odcházejí, tak organicky vznikají a vyvíjejí se i excelovské tabulky. Což s sebou může přinášet i některé nepříjemné důsledky. U svých klientů se obvykle setkáváme nejméně s jedním, častěji však s kombinací několika níže popsaných jevů:
- Co zaměstnanec, to excelová tabulka nebo tabulky zabývající se drobným výsekem činnosti.
- Není zautomatizovaný souhrnný reporting za určitou oblast. Souhrnný reporting nebo KPI reporting se dělá víceméně manuálně navíc k již existujícím souborům.
- Různí lidé sledují tentýž ukazatel v různých tabulkách a v důsledku nekonzistentní práce se zdrojovými daty vychází z každé tabulky jiné hodnoty.
- Jedna informace se vyskytuje ve vícero souborech, místo aby se všechny relevantní a související informace scházely na jednom místě.
- Nepřehledné tabulky, které si neumí poradit s uživatelsky přívětivým zpracováním většího množství dat a/nebo jsou vizuálně nepřívětivé a celkově málo srozumitelné.
- Údaje v tabulce jsou srozumitelné členům týmu, který tabulku spravuje, ale nemají formu sdělitelnou s dalšími týmy nebo lidmi, kteří by k oné informaci potřebovaly mít také přístup.
- Zdlouhavé manuální vyplňování či získávání různých dat a údajů do různých tabulek nad rámec běžné praktické operativní činnosti vnímají zaměstnanci jako nutné zlo, ne-li hůře.
- Snahy o automatizaci a zpřehlednění reportingu s využitím interních zdrojů končí nezdarem či jen částečným úspěchem, protože pověření zaměstnanci nemají v rámci své činnosti kapacitu vyvinout kvalitní automatizovaný reporting a většinou ani nemají tolik zkušeností s vývojem, aby vyvinuté řešení bylo skutečně to nejefektivnější a uživatelsky nejpřívětivější možné.
Není excel jako excel
Výkon jakéhokoli nástroje je do značné míry závislý na tom, kdo nástroj používá. Je ale rozdíl, pokud truhlář přijde do plně vybavené dílny, nebo si musí sám vyrobit hoblici, aby mohl pracovat, a s každým dalším úkolem pak musí vyrábět další a další nástroje. A podobně to funguje i s Excelem.
Při správném nastavení je MS Excel díky dlouholetému vývoji, stále se rozšiřujícím funkcionalitám, velké flexibilitě ve všech ohledech a masivnímu rozšíření v kancelářském prostředí pořád tou nejlepší platformou, na které zpracovávat firemní data, ať už jde o ukazatele výkonu nebo o praktické vstupy pro operativu (logistiku, výrobu, obchod atd.).
V ATHELAS Computing s.r.o. jsme připraveni dostat vaše excely na profesionální úroveň. Optimalizaci, propojení a automatizaci reportingu a dalších nástrojů právě v prostředí Excelu řešíme na každodenní bázi a máme za sebou stovky řešení, která našim klientům usnadňují každodenní fungování a šetří jejich čas a energii. Na příklady realizovaných řešení se můžete podívat v případových studiích pro KPIs a automatizovaný reporting.
Co získáte automatizací nástrojů v Excelu s ATHELAS Computing
- Optimalizované nástroje pro sledování toho, co sledovat potřebujete. Propojení roztříštěných dat do logických celků. Maximum informací, které spolu souvisejí, na jednom místě.
- Automatizované zpracování dat, které ušetří práci a spoustu času všem, kdo mají zpracování dat na starosti.
- Řešení vytvořené přímo na míru vaší firmě, které reaguje na vaše konkrétní potřeby ve sledování dat a reportingu.
- Přesné výsledky díky automatizovaným a konzistentním postupům zpracování vstupních dat.
- Vizuálně skvělé a uživatelsky maximálně přívětivé nástroje a výstupy z nich, které lze také v případě potřeby snadno přenést do jakékoli prezentace.
- Pohodovou implementaci nového řešení. Neopustíme prostředí Excelu, na které jste zvyklí a které zvládne ovládat prakticky jakýkoli zaměstnanec.
- Našich dvacet let zkušeností s optimalizací a automatizací nástrojů v Excelu, která se promítá do rychlosti a expertízy při navrhování a vytváření řešení pro vás.
- Skvělý výsledek za rozumné peníze. Platíte pouze naši práci a rozsah projektu znáte předem. U komplikovanějších projektů je naše sazba 1600 Kč za hodinu práce tříčlenného projektového týmu. U menších projektů přizpůsobujeme cenu podle toho, kolik lidí je do projektu zapojeno.
- Flexibilitu řešení. Změní-li se potřeby nebo nároky na to, jaká data má váš automatizovaný soubor zpracovávat a zobrazovat (například když přibyde nová oblast ke sledování), snadno a rychle tyto změny implementujeme do dříve vytvořeného řešení.