Čím menší firma a omezenější kapacita skladu, tím větší výzvou je udržování stavu zásob jednotlivých výrobků na úrovni, která neohrozí plnění objednávek zákazníků. Sdílený reporting Days of Supply (DoS) pomáhá s managementem plnění potřeb zákazníků a usnadňuje komunikaci oddělení forecastingu, logistiky a skladu.
Proč report DoS
Sdílený reporting v oblasti supply chain je na místě všude tam, kde do procesu vstupuje více oddělení. Klient se občas dostával do situace, kdy ve skladu leželo zboží, které se z různých důvodů pozdrželo. Kvůli tomu nebylo dost místa na zboží, na které byla aktuální poptávka. Oddělení forecastingu, logistiky i sklad sice všichni měli nějaký svůj způsob sledování potřeby vs. zásob, ale neexistoval žádný jednotný systém sdílení informací. Proto jsme vyvinuli sdílený DoS reporting.
Jak to funguje
Cílem DoS reportu je maximální přehlednost a úspora času pro všechny zúčastněné. Obsahuje informace o všech SKUs, forecastu na dané období a stavu zásob každé SKU v jednotlivých skladech klienta. Přestože tyto informace jsou datově velmi náročné, ve výsledku je vše potřebné vidět v přehledové tabulce na jednom listu Excelu. Získání výsledků dotazu je otázkou vteřin.
Základní část reportu je automatizovaná. Pověřený uživatel pouze do příslušné části vloží data získaná z databázového systému a report je automaticky zpracuje do přehledu. Následuje manuální část práce, kdy uživatel doplňuje informace o zboží, které sice je skladem, ale z nějakého důvodu není okamžitě k dispozici nebo není použitelné pro všechny typy zákazníků.
Po doplnění dat pro aktuální období mají všichni uživatelé reportu okamžitý přehled o SKUs, u kterých hrozí nějaký problém. Forecasting může využívat reprot jako součást zpětné vazby k plánování, logistika využije informace z něj při plánování přeprav a sklad má přehled o tom, co se v aktuálním období chystá.