Warehouse Summary je komplexní přehled KPIs týkajících se skladů, které si klient přeje sledovat. Na několika listech interpretuje informace o nákladech, produktivitě skladu, plnění finančního plánu a další indikátory. Výstupy jsou přehledně uspořádané a vizualizované, takže jsou rychle srozumitelné každému uživateli. Report funguje na měsíční bázi. Klientovi report spravujeme a pravidelně aktualizujeme.
Proč Warehouse Summary
Náklady na skladování zboží a procesy se skladováním spojené tvoří obrovskou část logistického rozpočtu mnoha firem. Často se na ně zaměřuje pohled vedení firmy a prakticky neustále se hledají způsoby, jak sklady zefektivnit a zlevnit. K tomu je samozřejmě dobré vědět, jak věci fungují aktuálně a ideálně i jak se vyvíjely historicky. Právě možnost úspory díky zvýšení produktivity a optimalizaci nákladů na skladování vedla našeho klienta k zadání požadavku na vytvoření Warehouse Summary.
Jak to funguje
Soubor Warehouse Summary funguje v prostředí MS Excel. To je výhoda pro uživatele, protože Excel má ve svém pracovním počítači každý a každý kancelářský pracovník s ním má alespoň malou zkušenost.
Soubor má obslužnou a prezentační část. Obslužná část slouží pro automatizované zpracování vstupních dat z datových systémů a účetnictví klienta a výpočty hodnot indikátorů. V prezentační části jsou pak přehledně zobrazeny výstupy.
Klient má několik skladů, které potřebuje sledovat. Pro sledování určitého skladu stačí jen vybrat sklad a časové období v příslušném výběrovém poli a všechny údaje se zobrazí během vteřin. Stejně tak lze volit jednotky, ve kterých se zobrazí například produktivita.
Mezi nejdůležitější indikátory, které sledujeme, patří aktuální náklady na skladových účtech a jejich porovnání s plánem. V přehledovém poli jsou pak znázorněny konkrétní účty s největší úsporou a účty nejvíce přečerpávané. Tento indikátor je klíčovým faktorem při tvorbě finančního plánu na další rok.
Dále Warehouse Summary sleduje indikátory produktivity jednotlivých skladů, a to v jednoduchých přehledových tabulkách a grafech. Je to právě zde, kde klient v číslech jasně vidí, jak se případné změny nebo výzvy, které sklad potkaly, projevily v nákladech na zmanipulovanou jednotku.
Změny a nové moduly
Logistická síť klienta i model jeho skladovacích procesů se za dobu, co Warehouse Summary funguje, několikrát změnil. Samozřejmě jsme to zohlednili i ve Warehouse Summary, ať už změnou výpočetní části souboru, nebo přidáním nového modulu.
Změny a nové moduly
KPI reporting tvoří významnou část našich služeb. Pro klienty jsme vyvinuli řadu řešení, jako je Operations Summary nebo Customers Summary. Máme zkušenosti také s vývojem řešení a aplikací na míru pro sklady. Zde můžeme jmenovat například Nástroj na sledování denní produktivity skladu nebo Nástroj pro řízení zásob v distribučním skladu.